I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 31 December 2011

bufday with bbq.. (*_*)

assalamulaikom dan salam 1 Malaysia... =)

  Hye

dh hampir 2 minggu lebih ain x buat entry baru..tetiba jew ain jd rajin lak pada awal pg nie..kikiki..happy bufday ana..dh semakin besar ana nie..tahun depan nak sekolah tadika dh..entah macam mane la ana kt sekolah nty..perangai ana nie dh la pelik2..hope ana okey n selesa dengan keadaan sekolah nty..

celebrate bufday owg laen tp kwn owg laen yg ramai..yew la celebrate bufday ana ikha tp kwan kakak dye yg ramai..(sje kakak dye panggil kwn ramai2 bg meriah)..huhuhuhu..sbnrnya ade sebab kakak dye panggil kawan2 dye.."sbb kakak dye dh lame x jmpe n lpk ngn kwn2 dye"...kikiki.. gunakn peluang yg ade 

ain x nk citer panjang berjela..tgk jew la gambar2 yang sempat ain snap..ain kew yg snap??(musykil)
.
.
.
.
.
.
.

kek bufday gurl


dipaksa meniup lilin


sepupu merangkap kawan ana ikha


<3 buah aty ain 1 <3  


<3 buah aty ain 2 <3



<3 buah aty ain 3 <3

sekian.. (*_*)

Friday, 16 December 2011

Dah lame x berbloging

Assalamulaikom dan salam 1 malaysia..
Hai kengkawan..dah 4 bulan ain x update entry kt blog nie..dh bersarang dh blog nie..mcm2 spesies haiwan ada..labah-labah,semut,lipas,anai-anai,rama-rama pun ada..huhuhu....yew la ain sibuk ngn praktikal, nk siapkn training report n final presentation..mmg berserabut pale otak nie..x fikir pun nk berbloging..sowy blog sy abaikan awk selame 4 bulan..sebenarnya banyak yang nak diciterkn tp x tahu nk citer yang mane satu dulu..hehehe

masa ain menjalani praktikal, macam2 dugaan yang terima..dah la tempat praktikal ain jauh..tp x pew ain tempuhi dugaan ngn tenang(tenang la sgt)..dugaan pertama ialah ain dpt tahu kaki mama retak..mula2 angan call ckp mama jatuh masa 2 ain dh risau tp angah ckp jgn la risau sbb mama x dew pape pun..sok nyew mama msj ain bagitahu yang kaki mama retak..ain terkejut, risau dan macam2 la ain fikirkan keadaan mama..nasib baek la angah dew buley la tlg mama kt umah..dugaan yg kedua ialah ain telah hilang seowg kwn buat selame2 nyew..25/10/2011 pagi 2 ain dpt call dr yaya..yaya bagitahu yang hafeez arif meninggal dunia..ain cuma ucapkan takziah kt keluarga arwah..ain x dapat nk g tgk arwah dikebumikan..salam takziah buat keluarga arwah n al-fatihah buat arwah..semoga arwah di cucuri rahmat n di tempatkan dgn owg2 yg beriman..amin

oke la..stop kt sni dulu..papai..




Sunday, 14 August 2011

akhirnyew

assalamulaikom..
entry nie ain nk citer pasal ain dh dpt tmpt LI..akhirnyew ain n kwn ain(ainun) dpt gak tmpt LI..ain nk mekaseh kt abg mail(abg ipar aq) coz dye la yg tlg ain crikn tmpt LI utk ain n ainun..abg mail mekaseh tw..nty lau dew rezeki murah ain belanje ea..(*_*)
tempat LI kami kt setiu,terengganu..kami wat LI kt chalet jew..x kesah la..janji dpt wat LI..huhuhu..name chalet 2 "PENARIK INN"kt kg baru penarik,setiu,terengganu..kami(ain n ainun)akan jd owg terengganu la slme 3 bln..hehehe..
name "Penarik" 2 jew dh penarik p'hatian kami..kami akan b'ganding tenaga utk melaksanakan tugas kami disana nty..hehehe..
harap2 disana nty kami dpt selesa kn diri ngn keadaan disana..kawan2 doakan kami selamat n sehat disana nyew..senyum sOkmO (^_^)
  

Friday, 12 August 2011

hikmah RAMADAN

Assalamulaikom..salam sejahtera..salam 1 malaysia..
Ramadan tahun nie ain rase seronok sgt..walaupun dlm aty nie sedih sbb x g LI lg..selagi LI x selesai selagi 2 la t'rase beban kt pale ain nie..ain akan sedaya upaya m'cari tmpt LI..ain nie la 1 dugaan n ujian bg diri ko..ain kene byk b'sabar n  redha ngn dugaan n ujian yg d'berikan nie..insyallah lau dew rezeki x kemane..(^_^)

ain rase seronok sgt sbb dpt masakan lauk-pauk berbuka utk family tersayang..sblom nie ain dew gak masak tp x selalu la..sementara ain dew kt umah nie boleyh la ain masak..hehe..bile ain memasak ain rase kurang skit beban kt pale nie..x la pikir sgt pasal LI..hehe
  
ain rase ramadan tahun nie ain rapat sgt ngn family..yew la semenjak ain dok ostel ain jarang blek umah..walaupon ostel ain x b'pew jauh tp ain mls nk blek..ikot mood gak la lau mood nk blek umah tiap2 mggu ain nk blek umah tp ble mood mls nk blek dew smpai sbln ain x blek umah..hehe..ain pown x thu nape..

lg 2mggu lebih jew nk raya tp ain n family x wat persiapan raya lg..ain mmg x akan raya kowt sbb LI pown x dpt lg nie kn pulak cuti raya..huhu..tahun nie merdeka raya sbb 31 ogos ari kemerdekaan n mgkin 31 ogos ari raya aidilfitri.. 

Monday, 8 August 2011

pew la ngn nasib aq..

assalamulaikom..
bln puasa thn nie byk dugaan dan ujian ain terima..nie la name nyew dugaan  dlm hidop..ain t'paksa terima ngn redha jew..ain dh abis stdy..tp lom abis LI lg..LI ain 3 bln jew..nasib baek x lame..x sabar nk LI tp takut..hehe
ain dpt LI kt the bajanran hot spring tp ain tolak coz ain x dpt elaun..ainun lak terus x dpt..ain n ainun dpt tmpt LI baru tp kami b'dua di reject..mgkin xdew rezeki kami disitu..ari nie sume kwn2 kelas ain dh start LI..cuma ain ngn ainun jew still kt umah lg..mgkin kami LI kt umah jew kowt..hahaha
serabut pale otak ain pikir kn LI nie..ngn badan ain yg x b'pew sehat nie..dh 3 ari ain asyik cerry-berry jew..dh smpai lembak badan ain nie..tp ain still puasa tw..nie la ujian yg ain dpt..
skrg nie ain ngh cari tmpt utk LI..mnx2 dpt la..ain dh penat dh nk cari tmpt LI lg..





Friday, 5 August 2011

kekembalian ramadhan




selamat menaiki penerbangan RAMADHAN AIR,bernombor 1432H dgn tujuan IDHUL FITRI..kita akan terbang dgn ketinggian 30/30 hari ke atas permukaan haus dan lapar..para penumpang di wajibkan utk memasang niat PUASA & menegakkan kerusi SOLAT..penerbangan nie bebas asap PERSELISIHAN..sy selaku anak kapal yg bertugas mengucapkan SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA..

hahaha..dh 5 ari puasa bru ain nk update entry pasal puasa..tah pape tah..x kesah la..puasa tetap puasa cuma ain lmbt update jew..hehe
SELAMAT BERPUASA KAWAN-KAWAN.. (^_^) 



Tuesday, 26 July 2011

erti persahabatan & erti berkawan (*_*)

Assalamulaikom..selamat sejahtera..
fuhhh!!hampir b'sawang dh blog ain nie..dh 4 mggu ain x wat entry baru..maklum la bz ckit..(wat2 bz)hehe
hye..pew kabar??ain hope sume kwn2 ain sehat nyew..mekaseh la cOz sudi baca blog ain nie..ain tahu dew yg menunggu entry baru dr ain..huhu(bajet gud2 jew):p

entry nie ain nk citer psl erti  persahabatan n berkawan..


Bagi aku :
  • Sahabat adalah teman sehidup semati. Sanggup bersusah payah dan menempuh segala onak dan duri dalam hidup ini. 
  • Sahabat keseorang yang sangat memahami, tidak hanya muncul di saat sahabatnya gembira...tetapi tetap ada di sisi walau apa yang terjadi pada sahabatnya. 
  • Sahabat juga bagi aku seorang yang akan memberi pendapat dan pandangan yang terbaik untuk sahabatnya dan tidak sanggup melihat sahabatnya sedih. Bagi aku nilai seorang sahabat susah untuk dicari. 
  • Sahabat umpama 1000 orang kawan.
Kawan pula adalah seorang yang akan datang dan pergi dalam hidup seseorang. Bila kita gembira atau ketawa kegembiraan.. kawan akan muncul di sisi untuk sama-sama meraikan kegembiraan...tapi bila kita sedih dan terluka... kawan datang bertanya khabar sahaja lepas tu berlari meninggalkan kita keseorangan....

TAK semua kawan boleh jadi RAKAN,

TAK semua rakan boleh jadi TEMAN,

TAK semua teman boleh jadi SAHABAT,

jadi kalau anda punya SAHABAT, 

TOLONG HARGAI KEHADIRAN MEREKA DI SISI ANDA.......
Apa yang penting bila kita berkawan atau bersahabat kita perlu ikhlas dan jujur dalam perhubungan.. jangan hanya mengharap kawan atau sahabat sahaja yang jujur dan ikhlas tapi kita pun kena  ikhlas dan jangan ada simpan cemburu pada kawan atau sahabat kita.  Setiap orang punya kelebihan dan kekurangan..
 
Tanya pada diri! 

ADAKAH SAYA ATAU ANDA, TERGOLONG DALAM KATEGORI SAHABAT ATAU KAWAN?”
Jika anda dalam kategori sahabat, 
Alangkah beruntungnya saya menjadi sahabat anda, 
Beruntung nya saya mendapat nasihat yang berguna dari anda,
Maka kesimpulannya berusahalah untuk menjadi sahabat yang baik,
Sahabat yang bersahabat kerana Allah, 
Sahabat yang sama2 erat berpegang kepada tali persaudaraan ,
Contohilah bagaimana sahabat2 dizaman  RASULLULLAH SAW..
Itulah yang dinamakan SAHABAT.

Sayangi sahabat dan kawan kita.. 

kawan & sahabat.. nampak sme tp xserupe sahabat adlh insan yg sentiasa bersama2 kita time sush n snang yg bersahabat krn ALLAH....yang memahami apa itu konsep sahabat sahabt yg sejati sukar tuk dicari ganti..y setiasa setia dlm pershabatn bersahabt tanpa mengharapkan balasan yg sentiasa membawa shbtnya kearah kebaikan spt sebuah hadis yg bermaksud: sorg shbt bertanya kpd nabi s.a.w yg bermaksud" bgaimana ciri2 sorg shabat yg ptut ak dampingi tuk dijadikan teman?" nabi bersabda" sahabat yg ptut kmu dampingi ialah yg apabila kmu melihatnya kmu ingat akn ALLAH , apabila mendengar kata2nya bertambah ilmumu & apbila melihat amalan2nya, lalu kmu teringat akan akhirat... sdangkan kawan... hadirnya ktika senang...hilangnya ketika susah berkawan hanya krn sebab tertentu berkawan mgkin tuk mendpatkan sesuatu manfaat dr nya jd....bersahabt lah tuk mencari keredhaan ALLAH.. Insya ALLAH kita akan menjadi sahabat yg baik tuk shabat kita... jadilah seorang SAHABAT bukan menjadi seorang KAWAN...

Friday, 1 July 2011

pew pown tak boleyh

assalamulaikom...
hye..entri nie ain nk citer pasal diri ain nie..semenjak seminggu dua nie ain x tahu pew la terjadi kt diri ain nie..nak cakap dew masalah(ain cakap kew taip nie)hehe..erm..x dew pown..tapi ain sendiri pown x tahu nape la ain jd macam nie..tiba-tiba jew ain x dew mood..pew la yg ain sedang pikir kan ea??(ain ngah pikir kew skrg nie?)huhu..nak pikir kan pasal pakwe..erm mmg x la..pakwe pown x dew..hehe..ntah la dh mls nak pikir kan lagi...ish x paham la..serabut sangat..


Tuesday, 21 June 2011

hari bapa

assalamulaikom..
hari nie ain nk wat entry pasal sambutan hari bapa..hari bapa tahun nie ain x sambut pown..tapi ain cuma bg text ringkas jew..ain nk ucapkan selamat hari bapa kt semua bapa2 kt luar sana..huhu

smlm ain puasa ganti..(nk dkt bln puasa bru nk ganti)..pas kelas pagi tadi ain terus balek ostel..selalu nyew ain akan lepak ngn my bf  (ain dew bf..mcm x caye jew..haha)..nk tahu bf ain sape..jeng3..(amer,zack n kamil) 2 la bf ain..hehe..disebabkan ain puasa semalam jd ain x lepak la ngn dyowg..ain sampai jew kt ostel terus rase nk tido..ain tido 3 jam jew..hehe..bangun dari tido jew ain teringat kt ayah..baru ain ingat ain x wish hari bapa kt ayah ain lg..dengan pantas nyew ain taip msj lalu send kt ayah..sambil taip msj 2 air mata ain mengalir ngn laju..(dh la puasa nangis pulak..x disangka x di duga)tanpa di sangka bju yg ain pakai dh basah ngn air mata ain sendiri..betape sebak nyew aty nie bile taip msj untuk ayah..


ayah..ain sayang ayah sangat2..
ayah terbaek wat ain..

Friday, 17 June 2011

basic cookery(american breakfast)

Assalamulaikom..
Hari nie ain nak citer pasal ain first time masak kelas basic cookery..minggu lepas ain x masuk kelas sbb dew kecemasan..minggu lepas dyowg semua belajar cara2 masak sayur..minggu nie pulak belajar macam mane nak wat american breakfast..american breakfast nie byk m'gunakan butter,telur dan fresh milk..sampai hidung nie melekat lg bau telur..hehehe..
sebelom nie ain dah pernah wat tp ikot cara ain sendiri la..dan x la kerap sgt ain wat..kadang-kadang jew..lau selalu muak la pulak..huhu..
pas masak jew group by group wat present kt chef amir..pas present ktowg semua makan la masakan sendiri n group2 laen..best sangat..minggu depan chef amir bagitahu nak belajar masak pasta lak..x sabar rase nyew nak masak pasta..hehe

Nie la hasil nyew masakan group ain..hehe
.
.
.
.
.
.
.
.


sampai sini jew la ea..insyallah lau ain dew mase ain wat entri lg..hehe..peace  (+_+) 

Tuesday, 14 June 2011

Kehidopan

assalamulaikom...
hye semua..(mcm la rmai yg baca blog aq nie)hehehe...dh lame ain x wat entri baru..rindu la pulak kt my blog nie..huhu...abis dh b'sawang..(dew kew sawang)hehe(merepek jew)...biase la bz ckit ngn kehidopan seharian..agagagag..dh la ain x nk merepek panjang2..penat nk taip..huhuhu

"Dalam hidop nie kite perlu tahu bahawa setiap owg yg kite jumpe or kenal ada karakter nyew masing-masing dan kite perlu la sesuaikan diri dgn keadaan tersebut"
"Kite juga perlu la b'waspada dgn karakter dan keadaan tersebut..Jangan la kite yg t'salah langkah di kemudian hari..Nnt kite juga yg dpt malu.."

Wednesday, 18 May 2011

semester baru (*_*)

Assalamulaikom..
hye semua..ari nie ain nk citer pasal sem baru ain..pagi tadi kelas mcm biase la kol 9 pg..smpai jew kt kelas lecture x smpai agi..mule la terus x dew mood nk belajar..bile ain dh bosan dlm kelas ain pown lepak la kt luar kelas..yang laen ngh sembang2 n b'gosip d'dlm kelas..mase sembang2 ngn amer,zack,kamil n feza kt luar kelas tetiba nmpk madam raja n sowg jejaka tampan dtg menuju ke kelas ..ktowg berlima pown terus la masuk ke kelas..madam kenal kn kami ngn jejaka tampan 2..jejaka tampan 2 ialah lecture baru ktowg..dye sungguh kacak n tampan..muka lecture 2 macam noh hujan ckit..hehe(ckit jew tw)..mase 2 la ain n kwn2 yg laen terus adew mood untuk belajar...hahahaha..mmg pas nie ain x akan ponteng kelas..mcm la sebelum nie ain selalu ponteng kelas..hehe
lecture baru nie dye m'gajar ktowg basic cookery..pagi tadi dye ajar teori jew..pas nie dye ajar memasak lak..2 yg best 2...hehe..x sangka lak sekacak n setampan tu akan ajar ktowg memasak...haha..dye ajar ktowg pown x lame cuma sebulan lebih jew..lau x silap ain la..huhu..pas 2 ktowg semua dh mule praktikal..then abez stdy...yahuuuuuuuuuuuuuuu!!!

macam x sangka dh nk abez stdy..hehehehe

tahun nie x semeriah tahun lepas..

Assalamulaikom...
entri nie ain nk citer pasal celebrate hari ibu..tahun nie ain x celebrete pown hari ibu sbb ain bz ckit ngn semester baru..tahun nie x semeriah tahun lepas n tahun2 sebelom nie..8 mei(ahad)ain ngh rush2 nk blek ostel..2 la x sempat nk celebrate..ain wish pown lambat beberape ari..sowy mama..ain cuma dapat wish n bg adiah yg x seberape jew..ain harap mama gembira ngn pew yg ain bg 2..hehe..insyallah tahun yg akan datang ain akan celebrate..

Nk tgk x gambar mama ain
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nie la mama ain.. =)
ain sayang mama...muuuuuaaaaaahhhhhhhhhhh!!!

Tuesday, 17 May 2011

Erti seorang sahabat


"Dalam dunia ni kt tdk m'punyai sesiapa,
Kecuali diri sendiri n keluarga..
Tetapi dlm kt bersendirian, kt beruntung …


Kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita …
Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu….
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.


Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri…
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yg tidak ditepati..


Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya…?
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa…
tetapi kita sering terlupa….


Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kt terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga …Kadang-kadang kita terlupa …


sahabat kita juga ada cerita yg ingin dikongsi bersama kita.
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk
menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita.
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?

Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…?


Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..

Sebagai kekuatan…
Jadilah kita sahabatnya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa,
tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan…

Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan…
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…
Kita tidak tahu…
Tetapi. jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu..

RENUNGILAH.. .
HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA…

Orang yang menunjukkan kebaikan kepada anda adalah sahabat yang baik. Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik.

Monday, 16 May 2011

balek kampong...

assalamulaikom..
hye semua..
entri nie ain nk citer pasal ain blek kg..yew la ain dh lame x balek kampong..sebelum ain smbg stdy ain selalu teman ayah balek kampong(biase la ank ayah katakan)hehehe...bole d'katakan setiap mggu ayah nk balek..tp skrg x lagi sbb x dew sape pown yg nk temankan ayah balek kampong..

baru2 nie ain n adk ain(era) temankan ayah ain balek kampong halaman nyew...hehe..pada ari 2 anak saudara ayah kawen..kami b'dua la yang temankan ayah..mama g kenduri gak tp mama g kt rawang jew..anak jiran kawen..

kami sampai d'kampong sgt la awal..yew la kami b'tolak pown awal..memandangkan jam awal lagi ayah membawa kami ke bandar teluk intan..ayah bagi mase kt kami b'dua untuk b'gambar d'jam condong teluk intan..huhu
pew lg bile dh d'bagi mase untuk b'posing..posing la...haha..seronok sgt sbb ayah sungguh spoting mase 2..hehehe

~nie la gambar di kampong saya~(*_*)


Jam condong teluk intan..

kami sempat lg posing..hehehe

yahooooooo!!!


nie kt kenduri kawen..

sblm balek kL..




Tuesday, 3 May 2011

Rindu (^_^)

Assalamulaikom..
cuti semester ain tinggal lg 5 hari jew..x sabar rase nyew nk blek puchong(ostel)...rindu sgt kt housemate(ieda,feza n ct), member2 kelas(z,amer,kamil,thines,vj naidu,vj kumar, navin, ainun,jaja,linda,nurul,eyka,mas n wanie) n the gilew crew(tuanku chepet,panglima black n tan sri belang)..

nie la gambar2 nyew..hehe

Housemate




Member2 kelas 





The gilew crew


x sabar nak jumpe dye owg semua..huhuhu

Wednesday, 27 April 2011

masalah kew problem nie?? (*_*)

Assalamulaikom...








wahai ain kenape la ko x bgtahu jew perkara sebenar nyew..x yah la ko nak pikir lg pas nie..uat pale otak ko serabut jew..tgk sekarang ko pikir lg perkara nie..ish3..bila ko nak bgtahu perkara sebenar nyew nie??

a'ah kn lau la ain bgtahu td mesti sekarang ain dh x pikir lg..dh x serabut pale otak ain nie..tenang skit..nape la td tiba2 lidah ain kelu n x bole nk ckp apew yg ain pikirkn sblm nie..x pew 6t la ain bgtahu..mungkin sekarang bukan mase yg sesuai lg utk ain bgtahu perkara sebenar..ya allah bg la ain kekuatan utk tempuhi semua dugaan yg melanda diri ain nie...

nape sblm nie ain bole jew bgtahu perkara sebenar n sekarang nape ain x bole??mungkinkah ain kesian kt dye??setahu ain sblm nie ain x pernah pown nk kesian kt owg(jahatkan ain)..hahaha..

oke pas nie ain akan kuatkan semangat ain utk bgtahu perkara sebenar nyew kt dye...(^_^)











Tuesday, 26 April 2011

lepak n gilew

Assalammulaikom..
ain nk cite pasal lepak ari 2..lepak ari 2 b'motif..sbb nk celebrate bufday fiq..sblm nie lepak sekadar utk sembang2 kosong n saje nk b'jumpe(lps kn rindu..hehe)..yg rancang lpk baru2 nie mesti la tuanku chepet n panglima black(huhuhu)tp sblm nie mmg dyowg jew la yg selalu rancang..lpk bru2 nie sungguh pjg mase nye..hampir kol 6am bru b'surai tp adew yg dh b'ansur dulu..


lpk nie pown rmai yg x dew..sbb yg x dpt lpk sme2 2 dew dikalangan mereka d'kg halaman, b'keje n bz ngn urusan sendiri..ieda n feza b'ada d'kg halaman nyew..wan nyamok b'keje..yana(lin) n bob lak dew urusan sendiri..tp x pew la laen kali kte bole lpk lg..walaupown dyowg x dew tetapi ktowg egt gak la kt dyowg smua..

sbrn nyew yg d'rancang laen tp yg d'lakukan nyew laen..nk uat cmne byk mslh yg x d'ingini b'laku..tp x pew celebrate bufday fiq tetap jd(hehe)..ktowg celebrate bufday fiq kt mcD(sri damansara)..pas mkn2 fiq n gf pown b'ansur..tggal la kami bertujuh(b'7) jew..hihi..pas fiq b'ansur jew panglima black rse mcm t'kilan skit sbb x dpt celebrate bufday fiq ngn gemilang nyew(huhu)..yew la sbb fiq snggup dtg dari jauh..ktowg pown b'fikir,fikir,fikir(nie mase b'fikir[lagu katun pooh]hehehe)cmne nk balas pengorbanan fiq...n kami b'cadang uat BBQ kt  kwsan umah fiq(2 lau family fiq setuju la)..


mse tggl kami bertujuh 2 kami cite macam2(hehe) dari cite kelaka ke serius..best sangat sampaikan b'pew kali refil air n buang air(huahuahua)..2 la sampai x t'egt nk blek umah masing2..pd keesokan ari nyew kami semua b'keje cuma alip sowg jew x keje.. 

nie la gmbar kami d'mcD 
.
.
.
.
(nie la fiq yg ain sebut2 kn td)
.
.
(ayumi (lau x silap ain 2 la nama nyew) n fiq)
.
.
(nie la panglima black kelaparan)
.
.
(tuanku chepet yg gilew)
.
.
(tan sri belang)
.
.
(syamil,belang,alip,chepet,ain n ct)

Monday, 25 April 2011

i miss u all

Assalamulaikum
Sbnr nyew ain uat entri nie sbb ain  rindu sgt2 kwn2 ain..tp paling ain rindu housemate ain la..dlu ostel 2 riuh-rendah d'buat nyew sbb rmai p'huni(tp ostel ktowg x la rendah)..hehe..skrg tggl beberape p'huni jew..sunyi sgt ostel skrg..tp x pew la ain dh x lme pown tggl kt ostel 2..ain nk abez stdy dh..huhu..cm x caye jew ain nk abez stdy..hehe...

wahai kalian (yaya,ina,zaidah,ana,nesa) ain rindu sgt kt kowg..bla la kte nk jmpe nie ea..
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 

(ina,zaidah,zaidah comel,yaya n ana)



(nesa n ana)








bila la kte nk kua cm nie agi...dh lame kte x kua cm nie kn..

        


owg umah (+_+)

Assalamulaikom..
Dah lame ain x uat entri kn..sowy la ain bz la dok umah nie..yew la kn sem break jd owg umah la..hehehe..ramai owg ckp dok umah nie boring tp bg ain x boring pown..sbb ain bole uat apew sje..hehe..bila ain boring jew ain akan masak..lau x pown ain tido..hehe..2 la bila ain dok umah jew berat badan ain meningkat..huahuahua..yew la ain asyik mkn,tido,mkn,tido jew..huhuhu...ain rase b'untung sgt sem break nie sbb bangun dr tido jew dh ade breakfast..hehe..yew la bila kt ostel kene cari n beli breakfast sendiri..hehe..berbeza gak la rutin harian ain kt ostel n kt umah..huhu 

skrg selame sbln nie rutin ain d'umah same jew..bangun tido mesti la kne mandi dlu..hehe..pas 2 ain mesti masak utk mkn tengah ari(pandai kew ain msk)huhuhu..then,kemas umah n tlg mama ain jaga ank owg..ramai gak la mama ain jaga ank owg..seronok jaga ank owg nie..bila la nk merase jaga ank sendiri(mak aiiii!!berangan jew la aq nie)hahaha...sblm ain sambung bljar ain prnh kje..kje ain jga ank owg..seronok gak layan kerenah bdk2 nie..x m'bosankan pown..kdg2 stress gak la..huhuhu

macam nie la kn rutin harian suri umah(owg umah)hehe..kene masak,kemas umah,bsuh baju n jaga ank..ish3..larat kew ain nk uat nty bila dh jd isteri owg..huhu(pikir la sendiri wahai ain)...skrg nie bole la adew mama,ayah n adk ain bole tlg..nty dh kawen kne uat sowg2 lak 2...huhuhuhu
kene pikir sejenak nie...

kene pikir masak2 sblm uat keputusan t'buru2..

Friday, 1 April 2011

ntah pape ntah..

assalamulaikum
hye..ain nk cite ckit nie..mggu nie dpt cuti study break..smggu jew..ok la dr x dpt lgsung kn..hehe..sblom cuti ktowg smua d'bg tugsan..tugasan nye ialah siap kn resume utk praktikal nty..huhu...kne summit resume 2 slewat2 nye isnin tp ain,ieda,feza,amer,kamil n z summit ari selase..huhu..nsib baek madam raja 2 baek aty...hehe...mekaseh madam sbb bg peluang kt ktowg smua...huhu...2 punnn dh ptg bru ktowg summit..huahuahua....oke la 2 jew la yg ain nk merepek...hehe   :)

Tuesday, 29 March 2011

nie la mystory

                                                             assalamualaikum
salam p'kenalan..pd jam m'nunjukkn 10.56pm ain telah m'wujudkn blog nie..hehehe
nama aq sgt pjg tp pggl ain jew la...hehe
lbeyh senang n cepat egt...huhu  
dh lme ain nk uat blog tp cm mls..skrunk nie bru de pelung utk uat blog...huhu
jeles gak bila tgk semua member2 dh de blog..ain jew yg terlambat ckit..
sblom nie de gak member2 srh n ajk uat blog tp ain x nk cOz mls..skrunk bru de mse n mood nk uat..hehehehe
dh pe ntah ain nk merepek nie..ish3...nie jew la cite ain uat mse..nty ain update agi..

:)