I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, 26 July 2011

erti persahabatan & erti berkawan (*_*)

Assalamulaikom..selamat sejahtera..
fuhhh!!hampir b'sawang dh blog ain nie..dh 4 mggu ain x wat entry baru..maklum la bz ckit..(wat2 bz)hehe
hye..pew kabar??ain hope sume kwn2 ain sehat nyew..mekaseh la cOz sudi baca blog ain nie..ain tahu dew yg menunggu entry baru dr ain..huhu(bajet gud2 jew):p

entry nie ain nk citer psl erti  persahabatan n berkawan..


Bagi aku :
  • Sahabat adalah teman sehidup semati. Sanggup bersusah payah dan menempuh segala onak dan duri dalam hidup ini. 
  • Sahabat keseorang yang sangat memahami, tidak hanya muncul di saat sahabatnya gembira...tetapi tetap ada di sisi walau apa yang terjadi pada sahabatnya. 
  • Sahabat juga bagi aku seorang yang akan memberi pendapat dan pandangan yang terbaik untuk sahabatnya dan tidak sanggup melihat sahabatnya sedih. Bagi aku nilai seorang sahabat susah untuk dicari. 
  • Sahabat umpama 1000 orang kawan.
Kawan pula adalah seorang yang akan datang dan pergi dalam hidup seseorang. Bila kita gembira atau ketawa kegembiraan.. kawan akan muncul di sisi untuk sama-sama meraikan kegembiraan...tapi bila kita sedih dan terluka... kawan datang bertanya khabar sahaja lepas tu berlari meninggalkan kita keseorangan....

TAK semua kawan boleh jadi RAKAN,

TAK semua rakan boleh jadi TEMAN,

TAK semua teman boleh jadi SAHABAT,

jadi kalau anda punya SAHABAT, 

TOLONG HARGAI KEHADIRAN MEREKA DI SISI ANDA.......
Apa yang penting bila kita berkawan atau bersahabat kita perlu ikhlas dan jujur dalam perhubungan.. jangan hanya mengharap kawan atau sahabat sahaja yang jujur dan ikhlas tapi kita pun kena  ikhlas dan jangan ada simpan cemburu pada kawan atau sahabat kita.  Setiap orang punya kelebihan dan kekurangan..
 
Tanya pada diri! 

ADAKAH SAYA ATAU ANDA, TERGOLONG DALAM KATEGORI SAHABAT ATAU KAWAN?”
Jika anda dalam kategori sahabat, 
Alangkah beruntungnya saya menjadi sahabat anda, 
Beruntung nya saya mendapat nasihat yang berguna dari anda,
Maka kesimpulannya berusahalah untuk menjadi sahabat yang baik,
Sahabat yang bersahabat kerana Allah, 
Sahabat yang sama2 erat berpegang kepada tali persaudaraan ,
Contohilah bagaimana sahabat2 dizaman  RASULLULLAH SAW..
Itulah yang dinamakan SAHABAT.

Sayangi sahabat dan kawan kita.. 

kawan & sahabat.. nampak sme tp xserupe sahabat adlh insan yg sentiasa bersama2 kita time sush n snang yg bersahabat krn ALLAH....yang memahami apa itu konsep sahabat sahabt yg sejati sukar tuk dicari ganti..y setiasa setia dlm pershabatn bersahabt tanpa mengharapkan balasan yg sentiasa membawa shbtnya kearah kebaikan spt sebuah hadis yg bermaksud: sorg shbt bertanya kpd nabi s.a.w yg bermaksud" bgaimana ciri2 sorg shabat yg ptut ak dampingi tuk dijadikan teman?" nabi bersabda" sahabat yg ptut kmu dampingi ialah yg apabila kmu melihatnya kmu ingat akn ALLAH , apabila mendengar kata2nya bertambah ilmumu & apbila melihat amalan2nya, lalu kmu teringat akan akhirat... sdangkan kawan... hadirnya ktika senang...hilangnya ketika susah berkawan hanya krn sebab tertentu berkawan mgkin tuk mendpatkan sesuatu manfaat dr nya jd....bersahabt lah tuk mencari keredhaan ALLAH.. Insya ALLAH kita akan menjadi sahabat yg baik tuk shabat kita... jadilah seorang SAHABAT bukan menjadi seorang KAWAN...

Friday, 1 July 2011

pew pown tak boleyh

assalamulaikom...
hye..entri nie ain nk citer pasal diri ain nie..semenjak seminggu dua nie ain x tahu pew la terjadi kt diri ain nie..nak cakap dew masalah(ain cakap kew taip nie)hehe..erm..x dew pown..tapi ain sendiri pown x tahu nape la ain jd macam nie..tiba-tiba jew ain x dew mood..pew la yg ain sedang pikir kan ea??(ain ngah pikir kew skrg nie?)huhu..nak pikir kan pasal pakwe..erm mmg x la..pakwe pown x dew..hehe..ntah la dh mls nak pikir kan lagi...ish x paham la..serabut sangat..